Μετάβαση στο περιεχόμενο

«3 φορές σκληρός» στην Ταινιοθήκη της ΕΡΤ-3

ΤΟ ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΟ ΝΕΟΝΟΥΑΡ ΤΟΥ ΝΤΕΡΕ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΡΑΚΡΑΤΟΣ

Στο πρωτότυπο αφιέρωμά της «Εν ψυχρώ» η Ταινιοθήκη της ΕΡΤ-3 συνεχίζει την Τρίτη 23 Ιουνίου στις 21:00 στον Αλέξανδρο (Εθνικής Αμύνης 1) με ελεύθερη είσοδο με τη δεύτερη ταινία του υποαφιερώματος στο γαλλικό νεονουάρ. Είναι το 3 φορές σκληρός ( 3 Hommes a abattre, έγχρωμο, Γαλλία, 1980) διάρκεια 89’ ) του Ζακ Ντερέ.3 fores skliros 2 (1)

Η αίθουσα είναι μια ευγενική παροχή της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας- Κέντρο Πολιτισμού και η συνδιοργάνωση και καλλιτεχνική επιμέλεια γίνεται από το ΚΕΜΕΣ.

Το φιλμ προλογίζει ο Αλέξης Ν. Δερμεντζόγλου, του οποίου έντυπη ανάλυση θα διανεμηθεί στους θεατές. Με το τέλος του φιλμ θα ακολουθήσει μακρά συζήτηση με τους θεατές, ενώ το προς διατύπωση θέμα για το ελεύθερο, λαϊκό πανεπιστήμιο για τον κινηματογράφο είναι: Οι πολιτικές υπεραξίες στο σινεμά του Ντερέ.

Το σενάριο προέρχεται από το μυθιστόρημα του Ζαν Πατρίκ Μανσέτ Το μικρό μπλε της δυτικής ακτής. Παίζουν: Αλέν Ντελόν. Ντάλιλα Ντι Λατζαρό, Μισέλ Οκλέρ.

Η υπόθεση είναι η ακόλουθη: Ένας άγνωστος βοηθάει έναν άνθρωπο που πυροβολείται σ’ ένα αυτοκίνητο και εμπλέκεται άσχημα με το παρακράτος. Οι εξελίξεις θα είναι επιταχυμένες. Εξαιρετικό νενουάρ με πολιτικές αναφορές, εξαιρετική οργάνωση και πολλαπλή ανατομία του βρώμικου παρασκηνίου.

Το κείμενο που θα διανεμηθεί στους θεατές είναι το ακόλουθο:

«Ένας άνδρας πυροβολείται σ’ ένα αυτοκίνητο, ένας άγνωστος τον βοηθάει και πλέον οι δολοφόνοι τον κυνηγούν ανελέητα. Οι αποκαλύψεις θα είναι συνταραχτικές.
Τρεις άνδρες για ταχεία εκτέλεση, τρεις κηδείες και ένα παρακράτος. Και κοντά σ’ αυτούς ο ήρωας (Αλέν Ντελόν), το παλικάρι, η νιότη, η σεξουαλικότητα, ο φαλλός. Το κατεστημένο, αφόρητα γερασμένο, ζηλεύει και επιβουλεύεται το άλλο, την ανατροπή, το νέο. Διαθέτει μόνον πιστόλια αντί για φαλλό, ευνουχιστικά σύνεργα αντί για ερωτισμό ταχείες εκτελέσεις, αντί για τελετές έρωτα και προσφοράς.ΑΦΙΣΑ ΙΤΡΕΙΣ ΦΟΡΕΣ ΣΚΛΗΡΟΣmg747

Ο Ζακ Ντερέ με καταπλήσσει, με συγκινεί αλλά και με τρομάζει με την τελειότητα και ωριμότητα του ντεκουπάζ του. Μια αυστηρή, γεωμετρημένη γεωγραφία του κάδρου, μια έμμονη ιδέα στη λεπτομέρεια, στο «άψογον». Ντεκουπάζ της τελειότητας, λοιπόν, ή η τελειότητα του ντεκουπάζ, που από τεχνοαισθητικός παράγοντας μετατρέπεται σε στάση σκηνοθεσίας, στάση σινεμά, στάση ζωής. Αυτή η αυστηρά δομημένη ταινία ξεφεύγει από τα στερεότυπα του πολιτικού νουάρ και μετατρέπεται σε κοινωνική επίκληση. Στην πάλη του παλιού με το νέο, της συνάντησης με τη ρώμη του απόκρυφου, του διαπλεκόμενου με την ομορφιά της νιότης, ο νικητής αποκλείεται να είναι η αρετή.

Ο Ντερέ τα γνωρίζει καλά αυτά και τολμάει να μιλήσει (και να σχολιάσει) και για την ανικανότητα του παλιού και φθαρμένου. Όταν στερείσαι, το αντιρροπείς μ’ ένα πιστόλι και όταν δεν έχεις άλλο τρόπο να εκτονωθείς, πυροβολείς (εκσπερματώνεις άραγε;) μέσα στο στόμα, δείχνεις αυτό που σου λείπει περισσότερο από όλα: Η προοπτική, η ζωή, η νιότη, το σεξ. Το κράτος και το παρακράτος είναι ανερωτικά και ανιαρά, είναι γραφειοκρατικά, τυπολατρικά, συμβατικά, διεκπεραιωτικά, όπως μια επίσκεψη σε πουτάνα που μόλις και μετά βίας σε ανέχεται».

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: